Всеукраїнський конкурс "Вчитель року--2016"

30.11.2015 01:21

Рекомендації щодо оформлення матеріалів

учасника І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу

«Учитель року»

 

1.    Матеріали оформляються та подаються  на паперових та електронних носіях.

2.    Матеріали, що подаються в паперовому вигляді, подаються в одному примірнику зібраними в папку із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові учасника Конкурсу.

3.     Кожна сторінка має бути пронумерована.

4.    В описі досвіду, розробці уроків та позакласних заходах обов’язково вказувати посилання на джерела.

5.    Матеріали в електронному варіанті подаються на компакт-диску із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові учасника конкурсу. Компакт-диск подається у пластиковому футлярі.

6.    У представлених матеріалах має простежуватися система роботи вчителя над проблемною темою.

7.    Матеріали, надіслані на Конкурс, не повертаються.

 

Перелік

матеріалів учасника І (районного) етапу

Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2015»

 

1. Заява вчителя про участь у Конкурсі.

2. Анкета.

3. Фотографії.

4. Опис досвіду.

5. Матеріали з досвіду роботи учасника (розробка уроків, позакласних заходів, презентація).

 

Додатково для участі у І (районному) етапі Конкурсу подаються наступні  документи:

-        лист-представлення дирекції школи (обсяг – до 1 друкованої сторінки);

-        висновок шкільної методичної комісії  про педагогічну та методичну діяльність учасника конкурсу (обсяг - до 2 друкованих сторінок).

*Вимоги щодо надання матеріалів подані нижче.

 

1. ЗАЯВА вчителя про участь у Конкурсі.

Вчитель власноруч  пише заяву на ім’я Голови оргкомітету І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015», де підтверджує свою згоду з умовами організації та проведення Конкурсу.

 

 

 

ЗРАЗОК

Голові оргкомітету

І (районного) етапу

Всеукраїнського конкурсу

«Учитель року-2015»

Северенчуку Я. Д.

 

вчителя географії

_____________________

загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів

Овруцької району

Житомирської області

Іванова Івана Івановича

 

ЗАЯВА

 

Прошу Вас дозволити мені взяти участь у І (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» (далі – Конкурс) у номінації  «Географія».

З умовами організації та проведення Конкурсу ознайомлений і погоджуюсь.

 

 

Дата_______________                                Підпис учасника ________________

 

 

2. АНКЕТА  учасника І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу

«Учитель року-2015»

1.

Прізвище, ім’я та по батькові

2.

Дата  і місце народження

3.

Повна домашня адреса з поштовим індексом, телефон, e-mail

4.

Паспортні дані (серія, №, ким, коли виданий, адреса реєстрації)

5.     5.

Ідентифікаційний код

6.        6.

Які навчальний заклад (заклади) закінчили, у якому році, спеціальність згідно з  дипломом

7.        7.

Місце роботи (повна назва, адреса, телефон закладу)

8.        8.

Стаж роботи:  загальний,

9.      

 у тому числі педагогічний:

9.

Кваліфікаційна категорія

10.

Звання

11.

Державні нагороди, відзнаки (обов’язково рік нагородження)

12.

Класи, в яких викладаєте

13.

Мова викладання

14.

Проблема (тема), над якою працюєте

15.

Інноваційні форми роботи та технології, що використовуються

16.

Навчальна література, якою користуєтесь при підготовці до уроку

17.

Ваше педагогічне кредо

18.

Опишіть (у формі короткої замітки від 3-ої особи, обсягом до однієї сторінки) власний педагогічний портрет або свою візитну картку

19.

Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів в періодичних та інших освітянських  виданнях з можливим редагуванням

20.

 

Дата_______________                    Підпис учасника обов’язково

 

3. Фотографії  учасника  І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015». Кольорова фотографія (розміром 9 х 14).

1)      Дві-три жанрові кольорові фотографії (з уроку та позакласного заходу).

2)      Фотографії подаються в електронному варіанті без зменшення розміру.

4.     Опис  власного  досвіду

1)      В описі досвіду вчитель висвітлює проблему, над якою працює, методи і засоби її вирішення, розкриваючи індивідуальні особливості своєї роботи.

2)      Опис досвіду подається в паперовому та електронному вигляді. Електронний варіант виконується в Microsoft Word.

3)      Готуючи опис досвіду, можна використовувати такий порядок:

-         обґрунтування актуальності досвіду, його практична значимість;

-         висвітлення основної ідеї досвіду, її інноваційну значущість;

-         перелік наукових чи практичних досліджень, на яких ґрунтується робота, наукові концепції та теорії яких авторів використовуються;

-         розкриття технологій реалізації провідної педагогічної ідеї та її складових;

-         розкриття запропонованих інновацій щодо організації навчально-виховного процесу;

-         аналіз результатів професійної діяльності, динаміка змін якості навчальних досягнень учнів в оволодінні практичними уміннями і навичками, розвиток інтересу до предмета тощо;

-         проблеми і труднощі, з якими він зіткнувся в процесі роботи, розкриття  шляхів їх подолання;

-         власна точка зору на зміст освіти, форми, методи, прийоми, засоби навчання учнів предмету, який він викладає.

 

____________________ район (місто)

Презентація педагогічного досвіду вчителя __________школи (повна назва) ______________________________району(міста)

 

ПІБ автора

 

ТЕМА

 

ВСТУП, у якому коротко розкрито:

-         актуальність досвіду, світові та вітчизняні тенденції вирішення поставлених завдань;

-         науково-понятійний апарат (предмет, об’єкт, мета дослідження, практичне, теоретичне значення (цінність), гіпотеза тощо);

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

* інформація про досліджувану проблему повинна містити аргументовані тези, відзначатися системністю, доказовістю, практичною спрямованістю узагальненої системи роботи вчителя.

-         науково-теоретичне обґрунтування та методи роботи;

-         нові аспекти даної проблеми, що мають науково-дослідний, експериментальний характер;

-         розкриття нових доказів або деталізація дослідження, педагогічних закономірностей, на які спирається досліджуваний матеріал.

 

ВИСНОВКИ

 

-         у висновках подається оцінка одержаних результатів роботи, вивчення яких дає можливість коригувати педагогічну діяльність, спрямувати її досягнення мети та завдань, визначити ефективність застосованих методів і прийомів, засобів тощо;

-         доцільно продемонструвати результативність роботи над зазначеною проблемою за атестаційний період (реальний приріст знань, умінь, навичок, якостей учнів, поліпшення показників роботи з обдарованими дітьми, науково-методичної роботи в школі, районі (місті) тощо).

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

Пропозиції щодо ефективного використання результатів дослідження та шляхів розповсюдження і популяризації досвіду:

-         ознайомлення з передовим педагогічним досвідом на методичних та педагогічних семінарах, нарадах, науково-практичних конференціях, у процесі курсового підвищення кваліфікації, внесення досвіду до інформаційних банків, картотек;

-         видання спеціальної літератури наукового, методичного та популярного характеру;

-         повідомлення через засоби масової інформації тощо.

 

 

БІБЛІОГРАФІЯ

 

Даний розділ повинен містити список використаної літератури, при можливості – назви видань, на які не було посилань у досвіді, але які можуть викликати інтерес (список рекомендаційної літератури).

 

5. Матеріали з досвіду роботи вчителя

Матеріали з досвіду роботи подаються в електронному та паперовому варіанті, які виконані в Microsoft Word, а саме:

-        розробка уроків з повним дидактичним забезпеченням, що розкриває специфіку системи роботи вчителя над проблемою, сучасні підходи до вивчення відповідного навчального предмета (4-5 уроків);

-        розробка одного позакласного заходу за визначеною проблемою;

-        дидактичне забезпечення, що ілюструють вирішення проблеми, над якою працює вчитель.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовні критерії оцінювання.

Урок

1.       

Доцільність використання засобів навчання

2.       

Рівень комунікативного спрямування уроку (режими діяльності на уроці, форми організації навчальної діяльності, види діяльності, співвідношення мовлення вчителя й учнів)

3.       

Мотивація й активізація навчальної діяльності учнів

4.       

Забезпечення зворотного зв’язку, рівень реалізації функції контролю на уроці

5.       

Підведення підсумків уроку, оцінювання навчальних           досягнень учнів, готовність учнів до виконання домашнього        завдання

6.       

Відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості     мовленнєвих навичок і вмінь поставленим цілям

7.       

Мовлення вчителя, володіння виразами класного вжитку

8.       

Раціональність використання часу на уроці

 

Самоаналіз уроку

  1.  

Досягнення мети уроку (практичної, розвивальної, освітньої, виховної)

  1.  

Обґрунтування структури уроку

  1.  

Доцільність та ефективність використаних прийомів, режимів і форм роботи

  1.  

Доцільність використання засобів навчання

  1.  

Мотивація навчальної діяльності учнів

  1.  

Аналіз результатів навчальної діяльності на уроці

 

 

Майстер-клас «Я роблю це так»

  1.  

Знання нових ідей, теорій, проблем з теми

  1.  

Відповідність вибраної теми майстер-класу вимогам  шкільної програми

  1.  

Відповідність форми майстер-класу змісту досвіду

  1.  

Чіткість: конкретність в постановці завдань

  1.  

Раціональність використання часу

  1.  

Оригінальність підходу до майстер-класу

  1.  

Доцільність та характер оснащення форми

  1.  

Уміння володіти аудиторією

(образність, емоційність, культура спілкування)

  1.  

Досягнення результатів

 

Співбесіда

 

  1.  

Вміння лаконічно виділити головне

  1.  

Розуміння суті питань

  1.  

Аргументованість відповідей

  1.  

Рівень ерудиції (фахова, загальна)

 

Схема аналізу презентації

 

  1.  

Обгрунтування  актуальності  досвіду, його практичне значення.

  1.  

Висвітлення основної ідеї  досвіду, її інноваційну значущість.

  1.  

Перелік наукових чи практичних досліджень, на яких грунтується робота, наукові концепції  та теорії, праці, яких авторів використовується.

  1.  

Розкриття технологій  реалізації  провідної педагогічної ідеї  та її складових.

  1.  

Розкриття   запропонованих інновацій з організації навчально-виховного процесу.

  1.  

Проблеми та труднощі,    що постають у процесі роботи, розкриття шляхів ix подолання.

  1.  

Власна точка зору на зміст  освіти , форми, методи, прийоми, засоби навчання учнів предмета, який викладає.