Всеукраїнський конкурс "Вчитель року--2016"
Рекомендації щодо оформлення матеріалів
учасника І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року»
1. Матеріали оформляються та подаються на паперових та електронних носіях.
2. Матеріали, що подаються в паперовому вигляді, подаються в одному примірнику зібраними в папку із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові учасника Конкурсу.
3. Кожна сторінка має бути пронумерована.
4. В описі досвіду, розробці уроків та позакласних заходах обов’язково вказувати посилання на джерела.
5. Матеріали в електронному варіанті подаються на компакт-диску із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові учасника конкурсу. Компакт-диск подається у пластиковому футлярі.
6. У представлених матеріалах має простежуватися система роботи вчителя над проблемною темою.
7. Матеріали, надіслані на Конкурс, не повертаються.
Перелік
матеріалів учасника І (районного) етапу
Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2015»
1. Заява вчителя про участь у Конкурсі.
2. Анкета.
3. Фотографії.
4. Опис досвіду.
5. Матеріали з досвіду роботи учасника (розробка уроків, позакласних заходів, презентація).
Додатково для участі у І (районному) етапі Конкурсу подаються наступні документи:
- лист-представлення дирекції школи (обсяг – до 1 друкованої сторінки);
- висновок шкільної методичної комісії про педагогічну та методичну діяльність учасника конкурсу (обсяг - до 2 друкованих сторінок).
*Вимоги щодо надання матеріалів подані нижче.
1. ЗАЯВА вчителя про участь у Конкурсі.
Вчитель власноруч пише заяву на ім’я Голови оргкомітету І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015», де підтверджує свою згоду з умовами організації та проведення Конкурсу.
ЗРАЗОК |
Голові оргкомітету І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» Северенчуку Я. Д.
вчителя географії _____________________ загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Овруцької району Житомирської області Іванова Івана Івановича
ЗАЯВА
Прошу Вас дозволити мені взяти участь у І (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» (далі – Конкурс) у номінації «Географія». З умовами організації та проведення Конкурсу ознайомлений і погоджуюсь.
Дата_______________ Підпис учасника ________________
|
2. АНКЕТА учасника І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу
«Учитель року-2015»
1. |
Прізвище, ім’я та по батькові |
2. |
Дата і місце народження |
3. |
Повна домашня адреса з поштовим індексом, телефон, e-mail |
4. |
Паспортні дані (серія, №, ким, коли виданий, адреса реєстрації) |
5. 5. |
Ідентифікаційний код |
6. 6. |
Які навчальний заклад (заклади) закінчили, у якому році, спеціальність згідно з дипломом |
7. 7. |
Місце роботи (повна назва, адреса, телефон закладу) |
8. 8. |
Стаж роботи: загальний, |
9. |
у тому числі педагогічний: |
9. |
Кваліфікаційна категорія |
10. |
Звання |
11. |
Державні нагороди, відзнаки (обов’язково рік нагородження) |
12. |
Класи, в яких викладаєте |
13. |
Мова викладання |
14. |
Проблема (тема), над якою працюєте |
15. |
Інноваційні форми роботи та технології, що використовуються |
16. |
Навчальна література, якою користуєтесь при підготовці до уроку |
17. |
Ваше педагогічне кредо |
18. |
Опишіть (у формі короткої замітки від 3-ої особи, обсягом до однієї сторінки) власний педагогічний портрет або свою візитну картку |
19. |
Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів в періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням |
20. |
Дата_______________ Підпис учасника обов’язково |
3. Фотографії учасника І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015». Кольорова фотографія (розміром 9 х 14).
1) Дві-три жанрові кольорові фотографії (з уроку та позакласного заходу).
2) Фотографії подаються в електронному варіанті без зменшення розміру.
4. Опис власного досвіду
1) В описі досвіду вчитель висвітлює проблему, над якою працює, методи і засоби її вирішення, розкриваючи індивідуальні особливості своєї роботи.
2) Опис досвіду подається в паперовому та електронному вигляді. Електронний варіант виконується в Microsoft Word.
3) Готуючи опис досвіду, можна використовувати такий порядок:
- обґрунтування актуальності досвіду, його практична значимість;
- висвітлення основної ідеї досвіду, її інноваційну значущість;
- перелік наукових чи практичних досліджень, на яких ґрунтується робота, наукові концепції та теорії яких авторів використовуються;
- розкриття технологій реалізації провідної педагогічної ідеї та її складових;
- розкриття запропонованих інновацій щодо організації навчально-виховного процесу;
- аналіз результатів професійної діяльності, динаміка змін якості навчальних досягнень учнів в оволодінні практичними уміннями і навичками, розвиток інтересу до предмета тощо;
- проблеми і труднощі, з якими він зіткнувся в процесі роботи, розкриття шляхів їх подолання;
- власна точка зору на зміст освіти, форми, методи, прийоми, засоби навчання учнів предмету, який він викладає.
____________________ район (місто)Презентація педагогічного досвіду вчителя __________школи (повна назва) ______________________________району(міста)ПІБ автора
ТЕМА |
ВСТУП, у якому коротко розкрито: - актуальність досвіду, світові та вітчизняні тенденції вирішення поставлених завдань; - науково-понятійний апарат (предмет, об’єкт, мета дослідження, практичне, теоретичне значення (цінність), гіпотеза тощо); |
ОСНОВНА ЧАСТИНА
* інформація про досліджувану проблему повинна містити аргументовані тези, відзначатися системністю, доказовістю, практичною спрямованістю узагальненої системи роботи вчителя. - науково-теоретичне обґрунтування та методи роботи; - нові аспекти даної проблеми, що мають науково-дослідний, експериментальний характер; - розкриття нових доказів або деталізація дослідження, педагогічних закономірностей, на які спирається досліджуваний матеріал. |
ВИСНОВКИ
- у висновках подається оцінка одержаних результатів роботи, вивчення яких дає можливість коригувати педагогічну діяльність, спрямувати її досягнення мети та завдань, визначити ефективність застосованих методів і прийомів, засобів тощо; - доцільно продемонструвати результативність роботи над зазначеною проблемою за атестаційний період (реальний приріст знань, умінь, навичок, якостей учнів, поліпшення показників роботи з обдарованими дітьми, науково-методичної роботи в школі, районі (місті) тощо). |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Пропозиції щодо ефективного використання результатів дослідження та шляхів розповсюдження і популяризації досвіду: - ознайомлення з передовим педагогічним досвідом на методичних та педагогічних семінарах, нарадах, науково-практичних конференціях, у процесі курсового підвищення кваліфікації, внесення досвіду до інформаційних банків, картотек; - видання спеціальної літератури наукового, методичного та популярного характеру; - повідомлення через засоби масової інформації тощо. |
БІБЛІОГРАФІЯ
Даний розділ повинен містити список використаної літератури, при можливості – назви видань, на які не було посилань у досвіді, але які можуть викликати інтерес (список рекомендаційної літератури). |
5. Матеріали з досвіду роботи вчителя
Матеріали з досвіду роботи подаються в електронному та паперовому варіанті, які виконані в Microsoft Word, а саме:
- розробка уроків з повним дидактичним забезпеченням, що розкриває специфіку системи роботи вчителя над проблемою, сучасні підходи до вивчення відповідного навчального предмета (4-5 уроків);
- розробка одного позакласного заходу за визначеною проблемою;
- дидактичне забезпечення, що ілюструють вирішення проблеми, над якою працює вчитель.
Орієнтовні критерії оцінювання.
Урок
1. |
Доцільність використання засобів навчання |
2. |
Рівень комунікативного спрямування уроку (режими діяльності на уроці, форми організації навчальної діяльності, види діяльності, співвідношення мовлення вчителя й учнів) |
3. |
Мотивація й активізація навчальної діяльності учнів |
4. |
Забезпечення зворотного зв’язку, рівень реалізації функції контролю на уроці |
5. |
Підведення підсумків уроку, оцінювання навчальних досягнень учнів, готовність учнів до виконання домашнього завдання |
6. |
Відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок і вмінь поставленим цілям |
7. |
Мовлення вчителя, володіння виразами класного вжитку |
8. |
Раціональність використання часу на уроці |
Самоаналіз уроку
|
Досягнення мети уроку (практичної, розвивальної, освітньої, виховної) |
|
Обґрунтування структури уроку |
|
Доцільність та ефективність використаних прийомів, режимів і форм роботи |
|
Доцільність використання засобів навчання |
|
Мотивація навчальної діяльності учнів |
|
Аналіз результатів навчальної діяльності на уроці |
Майстер-клас «Я роблю це так»
|
Знання нових ідей, теорій, проблем з теми |
|
Відповідність вибраної теми майстер-класу вимогам шкільної програми |
|
Відповідність форми майстер-класу змісту досвіду |
|
Чіткість: конкретність в постановці завдань |
|
Раціональність використання часу |
|
Оригінальність підходу до майстер-класу |
|
Доцільність та характер оснащення форми |
|
Уміння володіти аудиторією (образність, емоційність, культура спілкування) |
|
Досягнення результатів |
Співбесіда
|
Вміння лаконічно виділити головне |
|
Розуміння суті питань |
|
Аргументованість відповідей |
|
Рівень ерудиції (фахова, загальна) |
Схема аналізу презентації
|
Обгрунтування актуальності досвіду, його практичне значення. |
|
Висвітлення основної ідеї досвіду, її інноваційну значущість. |
|
Перелік наукових чи практичних досліджень, на яких грунтується робота, наукові концепції та теорії, праці, яких авторів використовується. |
|
Розкриття технологій реалізації провідної педагогічної ідеї та її складових. |
|
Розкриття запропонованих інновацій з організації навчально-виховного процесу. |
|
Проблеми та труднощі, що постають у процесі роботи, розкриття шляхів ix подолання. |
|
Власна точка зору на зміст освіти , форми, методи, прийоми, засоби навчання учнів предмета, який викладає. |